خدمات لمسه دوزی مبل و قیمت لمسه کاری مبل راحتی، چرم و کلاسیک

لمسه دوزی مبل

لمسه دوزی مبل به شکل خاصی در آوردن پارچه در زمان تعمیر مبل گفته می‌شود که در نهایت تو رفتگی‌های لوزی یا مربعی شکل را به صورت یکدست ایجاد می نماید که با استفاده از دکمه در آن شکل زیبایی به خود می‌گیرد لمسه دوزی معمولا بر روی مبلمان چرمی و راحتی در زمان تعمیر مبل راحتی و استیل و چستر اجرا می‌شود، با ما در این مقاله همراه شوید تا آطلاعات کاملی درباره لمسه کاری مبل بدست آورید.

نحوه انجام لمسه دوزی به چه شکلی است؟

لمسه کاری به صورت های مختلفی قابل انجام است و معمولا بر روی یک قسمت از نمای تخت خواب یا سرویس مبل انجام خواهد شد.

برای انجام لمسه کاری ابتدا نقاطی را از قبل مشخص می‌نمایند و توسط دریل، این نقاط را سوراخ می‌کنند، دوباره این کار صورت می پذیرد ولی این بار قسمت فوم بر روی چوب را سوراخ می‌کنند و بعد از آن پارچه رومبلی را بر روی فوم می‌کشند، و سپس با دکمه این سوراخ‌های ایجاد شده رو بهم می‌دوزند.

از مهم‌ترین مدل های لمسه کاری شده می‌توان به مبلمان چسترفیلد و لمسه کاری مبلمان استیل در زمان تعمیر مبل استیل اشاره نمود که از زیباترین و پر طرفدارترین مبلمان در بازار جهانی به شمار می‌آیند.

انواع طرح های موجود لمسه زنی

با توجه به موجود بودن مدل های مختلف مبلمان، لمسه زنی هم با این تغییرات پیشرفت کرده و در اشکال لوزی، مربع، خطی، مخفی، الماس یا دایموند بر روی انواع مبلمان و درب و دیوار قابلیت اجرا شدن را دارا می‌باشند.

نحوه اجرای لمسه دوزی به چند روش انجام می‌شود؟

لمسه کاری مبل معمولا به دو صورت قابل انجام است: 1.لمسه کاری به وسیله دست انسان 2.لمسه کاری به وسیله دستگاه، که در ادامه هر دو روش لمسه کوبی را باهم بررسی خواهیم کرد.

لمسه کاری به وسیله دست انسان

هنر لمسه دوزی مبل توسط دست انسان از کیفیت و عمق و زیبایی بیشتر نسبت به لمسه کوبی توسط دستگاه برخوردار می‌باشد، چرا که هم دقت و هم ظرافت و هم زمان بیشتری برای ساخت آن صرف خواهد شد به همین جهت قیمت بالاتری برای اجرای آن در نظر گرفته می‌شود.

لمسه کاری به وسیله دستگاه

لمسه دوزی مبل چون توسط دستگاه قابل انجام است و برای ایجاد سوراخ معمولا عمق کمتری را سوراخ می‌نماید و کیفیت کار به نسبت مدل دست ساز بسیار پایین تر می‌باشد زیرا هم از لحاظ زمانی، با سرعت بیشتری انجام می‌شود و هم از لحاظ قیمتی هزینه بسیار کمتری برای انجام آن در نظر گرفته می‌شود.

کاربرد لمسه کاری در حال حاضر

در قدیم الایام لمسه دوزی مبل فقط بر روی مبلمان چسترفیلد انجام می‌شد، اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و و مدل های جدید اعم از تعمیر مبلمان چرمی، سرویس خواب، طراحی دکوراسیون اداری و منازل، همراه با درب اداره جات و منازل برای خلق دکوراسیونی زیبا و شکیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه لمسه کوبی، کاری بسیار زمانبر و ظریف می‌باشد باید جنس پارچه رومبلی بسیار مرغوب و با کیفیت باشد البته امروزه حتی بر روی دسته ها و میزجلومبلی و صندلی های عثمانی لمسه کوبی صورت می‌پذیرد و زیبایی منحصربه فردی را به وجود می‌آورد.

قیمت لمسه دوزی مبل به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت لمسه دوزی مبل با توجه به تعداد مبلمان و تعداد قسمت ها و توع مبلمان به همراه میزان اجرت استادکار لمسه زن بستگی دارد، به همین خاطر معمولا از روش دست ساز برای لمسه کوبی استفاده می‌شود و نوع طرح واره ی که خواستار اجرای آن بر روی مبل تفاوت دارد به همین جهت قیمت دقیقی نمی‌توان برای لمسه کاری در نظر گرفت هر چقدر میزان دکمه ها و ابعاد خانه های لمسه کوچک تر باشد میزان اجرت آن بیشتر خواهد بود.

مزایای لمسه دوزی مبل چیست؟

مزایای زیادی می‌توان برای لمسه کاری مبل در نظر گرفت:

  • اولین مزیتی که ایجاد می‌کند، زیبایی بی‌نظیر به فضای موجود می‌بخشد.
  • دومین مزیت ایجاد کردن، سطحی منعطف و نرم برای نشستن و تکیه کردن به مبلمان است.
  • سومین مزیت، عایق بودن صدا و جلوگیری از عبور اصوات مخصوصا در صورت استفاده بر روی درب می‌شود.
  • چهارمین مزیت، ایجاد قابلیت شستشو برای مبلمان چرمی ‎‌می‌باشد.
  • پنجمین مزیت، زیبایی مبلمان و اتاق و درب و تخت خواب را دو چندان می نماید.
  • ششمین مزیت فضا را دکوراتیو جلوه می‌دهد.
  • هفتمین مزیت از رفلکس صدا در فضای موجود جلوگیری خواهد کرد.

معایب لمسه دوزی مبل چیست؟

با توجه به ظریف بودن لمسه کاری در صورت استفاده غیر اصولی از مبلمان و عدم نگهداری و مراقبت از آن به سرعت پاره می‌شود، امکان رنگ پذیری دوباره نخواهد داشت، با توجه به اینکه چوب و فوم سوراخ می‌شود در صورت گرمای بسیار زیاد امکان آتش گرفتن آن بسیار بالاست و در نهایت اگر قسمتی از آن پاره شود دیگر قابلیت ترمیم و تعمیر نخواهد داشت.

جمع بندی مقاله و کلام پایانی

در این مقاله به انواع دسته بندی و نحوه اجرای آن همراه با معایب و مزایای لمسه پرداختیم در پایان می‌توانید نظرات و تجارب خود را در رابطه با استفاده از لمسه زنی مبلمان به اشتراک بگذارید.

خدمات تعمیرات مبل آیکا تایید شده استاده در خدمات تعمیرات مبل استاده است.

ثبت دیدگاه