مبل چرم یکی از انواع مبلمان لاکچری و ارزشمند محسوب می‌شود در این مقاله مراحل تعمیر مبل چرمی و نکاتی پیرامون آن را ارائه میدهیم که در استفاده بیشتر و کارامدی مبل چرمی بسیار موثر خواهد بود با ما همراه شوید تا به اطلاعات نابی در زمینه تعمیر مبل چرمی دست پیدا کنید و آنها را در هنگام استفاده از مبل چرمی لحاظ نمایید.

مبل چرمی از لحاظ زیبایی و قیمت تعمیر مبل بودن در شمار مبلمان شیک و با دوام به حساب می‌آید و با توجه به سبکی که در ساختار این نوع مبلمان وجود دارد، اکثرا در خانه‌‌های گران قیمت و شرکت‌های سطح بالا برای تکمیل دکوراسیون خود از مبل چرمی استفاده می‌کنند.

با توجه به شرایط موجود و بالا رفتن قیمت‌ها، راحت‌ترین و به صرفه‌ترین کار در هنگام هرنوع آسیبی به چرم و… تعمیر مبل چرم می‌باشد که در این مقاله راهکارهایی برای تعمیر مبل چرمی در خانه یا اداره را بررسی می‌کنیم.

همین حالا تماس بگیر

قیمت گذاری، ثبت سفارش و بررسی مبل به صورت آنلاین انجام می‌شود.

تعمیر مبل چرمی در منزل به چه صورت قابل انجام است؟

مبل چرمی به دلیل ساختاری که جنس چرم آن دارد از دو مدل چرم طبیعی و چرم مصنوعی در ساخت آن استفاده می‌شود، و بر خلاف جنس پارچه ی مبل های دیگر، بدون پرز است و مو و پرز را به خود نمی‌گیرد و برای تمیز کردن و نظافت آن، کار به سادگی انجام می‌شود.

در صورت داشتن بچه خردسال و نگهداری از حیواناتی مثل سگ و گربه و… که پنجه های تیزی دارند باعث می‌شود بر روی، رویه مبل چرمی پر از خط و خش شود که در این صورت نیاز به تعمیر مبل چرمی خواهید داشت که بعضی از افراد ترجیح می‌دهند خودشان کار تعمیر مبل چرم انجام دهند، بعضی دیگر هم مایل هستند که کار تعمیر مبل چرم خود را به تکنسین مجرب تعمیر مبل ، برون سپاری کنند که در این صورت می‌توانید با کارشناسان معتبر در ارتباط باشید.

مبل چرمی در برابر آتش سیگار، حرارت، اشیا نوک تیز و… سریع آسیب می‌بیند و با توجه به وجود کیت های تعمیر مبل چرمی به راحتی می‌توانید پکیج کامل آن را متناسب با رنگ چرم مد نظر خود تهیه نمایید و محل سوراخ یا پارگی را با یک تکه چرم هم رنگ، چرم مبل ترمیم کنید.

اگر پارگی رویه چرم مبل بیشتر از حد مجاز بود آن را به نمایندگی تعمیر مبل راحتی برون سپاری کنید چرا که باید رویه کوبی چرمی  به صورت حرفه ی انجام شود.

روش برطرف کردن خط و خش روی مبل چرمی

برای برطرف کردن خط و خشی که معمولا، بچه های خردسال یا حیوانات خانگی مسبب ایجاد آنها هستند، جای نگرانی نیست و شما می‌توانید با سرکه سیب هر قسمتی که دچار خط و خش شده است را ترمیم نمایید.

روش کار هم به این صورت است که سرکه سیب را روی محل مورد نظر اسپری نمایید و با دستمال تمییز محل خراش را بمالید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا محل خط و خش ترمیم شود، اگر چرم به حالت برجسته در آمد، یک پولیش همرنگ تهیه نمایید و محل مورد نظر را پولیش بزنید، البته این روش برای خط و خش های کم به کار می آید و اگر خراش و ساییدگی بیش از حد باشد برای تعمیر مبل استیل باید آن را رنگ نمایید.

تعمیر مبل چرمی در صورت پوسته پوسته شدن

یکی از خرابی هایی که معمولا بعد از مرور زمان و فرسودگی، سراغ مبل چرمی می‌آید پوسته پوسته شدن رویه مبل چرمی می‌باشد و معمولا از قسمت های بسیار کوچک شروع می‌ شود و در صورت سهل انگاری و بی توجهی به همه قسمت‌های مبل چرمی سرایت می‌کند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا تعمیر مبل چرمی کار سختی است؟ جواب خیر می باشد چرا که در بازار برای تعمیر مبل چرمی، رنگ و چسب های مخصوصی وجود دارد که به راحتی می‌توان قسمت های پوسته پوسته شده را ترمیم کرد که در ادامه مراحل آن را توضیح می‌دهیم.

برای تعمیر مبل چرمی که پوسته پوسته شده است، ابتدا باید به آرامی قسمت‌های پوسته پوسته شده را، از رویه مبل جدا نمود اگر مقدار قسمت‌های پوسته پوسته شده بزرگ است آنها را جدا ننمایید، بلکه با چسب مخصوص لبه های آن را چسب بزنید و فشار دهید تا به راحتی بچسبند و روی مبل ننشینید و اجازه دهید تا کامل چسب خشک شود، بعد از خشک شدن چسب؛ با کمی روغن زیتون یا براق کننده روی مبل چرمی را تمیز کنید تا مبل شما برق بزند، اگر سطح پوسته پوسته شده بسیار زیاد بود و شما نتوانستید کار تعمیر مبل چرمی را انجام دهید حتما با نمایندگی تعمیر مبل چرمی تماس بگیرید تا با اعزام نیروی تکنسین مجرب، تعمیر مبل چرمی در منزل یا اداره را، برای شما انجام دهند.

نکته پایانی که باید به آن اشاره کنیم این است که در صورت خراب شدن کلاف مبل چرمی امکان تعمیر مبل چرمی به صرفه نخواهد بود و امکان دارد که بعد از تعمیر مبل چرمی به حالت اول بر گردد به همین خاطر حتما قبل از تعمیر مبل چرمی با نمایندگی تعمیر مبل چرمی در تماس باشید تا از صرف هزینه های اضافی برای تعمیر مبل چرمی جلوگیری نمایید.

بازگشت به بالا
محصول به سبد خرید شما اضافه شد